Τρίτη, 14 Ιουνίου 2016

Κνημιαίοι τραυματισμοί τάσης (shin splints).




ΡΟΔΙΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
B. ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ   ΠΑΕ "ΗΡΑΚΛΗΣ"

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Οι κνημιαίοι τραυματισμοί τάσης κοινώς ονομαζόμενοι ως SHIN SPLITS, είναι αποτέλεσμα της διαδικασίας ανακατασκευής του οστού να προσαρμοστεί ανεπαρκώς στην επαναλαμβανόμενη τάση. Κατά καιρούς χρησιμοποιόταν ο όρος περιοστίτιδα, καθώς όμως δεν υπάρχει απόδειξη φλεγμονής του περιοστέου του οστού αυτός ο όρος είναι αδόκιμος. Πολλοί έχουν υποστηρίξει τον όρο medial stress syndrome ή έσω κνημιαίο σύνδρομο τάσης, αναφερόμενοι στον πόνο στην πρόσθια επιφάνεια της κνήμης εξαιτίας της υπερβολικής άσκησης.

ΠΑΘΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ
Το οστό είναι σε μια φάση χρόνιας ανακατασκευής του. Ιδανικά οι οστεοβλάστες (εξειδικευμένα κύτταρα για την παραγωγή του ιστού των οστών) συμπληρώνουν τους οστεοκλάστες ( παίζουν ρόλο στην καταστροφή της οστικής μήτρας για την απομάκρυνση παλαιού οστού και το σχηματισμό νέου) ωστόσο σε παθολογικές καταστάσεις, το οστό αδυνατεί να προσαρμοστεί στη συνεχόμενη φόρτιση, με αποτέλεσμα να προκαλούνται μικρορογμές και πιθανόν προοδευτικά κατάγματα κόπωσης.


ΚΛΙΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
Οι αθλητές με επώδυνη κνήμη αναφέρουν ένα διάχυτο πόνο κατά μήκος του μέσου και κάτω τρίτου τμήματος της οπίσθιας και έσω επιφάνεια της κνήμης. Οι χαρακτήρες του πόνου ποικίλουν ανάλογα με τη βαρύτητα της πάθησης. Σε ήπιες περιπτώσεις ο πόνος μπορεί να υφίεται με την άσκηση ενώ σε εμμένουσες περιπτώσεις ο πόνος μπορεί να είναι μόνιμος και να αποτελεί αιτία διακοπής και εγκατάλειψης της αγωνιστικής δραστηριότητας του αθλητή.

ΠΡΟΔΙΑΘΕΣΙΚΗ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΓΙΑ SHIN SPLINTS
  • Aυξημένη έξω στροφή του ισχίου.

  • Aυξημένη έξω στροφή της κνήμης.

  • Aυξημένος πρηνισμός του άκρου ποδός.
  • Αυξημένος υπτιασμός του άκρου ποδός.
  • Ανισοσκελία κάτω άκρων. 
ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ
Το κλειδί της θεραπείας αυτού του τραυματισμού είναι η σωστή διαχείριση του . Οι αθλητές μπορούν να ακολουθήσουν σχετική ανάπαυση και παύση του αγωνιστικού αθλητισμού για 2 έως 6 εβδομάδες ανάλογα την σοβαρότητα των συμπτωμάτων τους. Αντιφλεγμονώδη μη στεροειδή φάρμακα χρησιμοποιούνται για την αναλγησία πάντα υπό τος οδηγίες του ιατρού.
Η φυσικοθεραπεία κρίνετε απαραίτητη και αυτή περιλαμβάνει:
• ΗΛΕΚΤΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
• ULTRASOUND
• LAZER
• ΜΑΓΝΗΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ
• ΔΙΝΟΛΟΥΤΡΟ ΜΕ ΕΝΑΛΛΑΓΗ ΘΕΡΜΟΥ ΚΑΙ ΚΡΥΟΥ
• ΗΠΙΑ ΜΑΛΑΞΗ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΑΤΩ ΑΚΡΟΥ
• ΠΑΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
• ΔΙΑΤΑΣΕΙΣ ΓΑΣΤΡΟΚΝΗΜΙΟΥ ΥΠΟΚΝΗΜΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΙΟΥ ΚΝΗΜΙΑΙΟΥ
• KINESIO TAPING

Οξεία φάση 
Στην οξεία φάση (1-2 εβδομάδες) του τραυματισμού ο αθλητής μπορεί να ακολουθήσει εναλλακτικές φυσικές δραστηριότητες για της διατήρηση της καρδιοαναπνευστικής του ικανότητας όπως στατικό ποδήλατο, ελλειπτικό, ασκήσεις σε πισίνα, κολύμπι καθώς και ασκήσεις ενδυνάμωσης κορμού και άνω άκρων πάντα χωρίς να αισθάνεται ενοχλήσεις. Η ελαστική επίδεση είναι χρήσιμη για άνεση στις καθημερινές δραστηριότητες, προτιμότερη είναι η ελαστική περικνημίδα από neoprene (CULF SUPPORT).

Υποξεία φάση 
Στην υποξεία φάση (μετά τις 2 εβδομάδες) και με την προϋπόθεση ότι έχουν υποχωρήσει τα συμπτώματα αρκετά ο αθλητής μπορεί να ξεκινήσει τρέξιμο σε μαλακές επιφάνειες (χόρτο, ταρταν).
Απαραίτητες είναι ασκήσεις ισορροπίας και σταθεροποίησης κάτω άκρων. Εφόσον δεν αισθάνεται ενοχλήσεις ο αθλητής μπορεί να ξεκινήσει να δοκιμάζει σε πιο μεγάλες επιβαρύνσεις όπως sprint , αλλαγές κατεύθυνσης και στο τέλος πλειομετρικές ασκήσεις ώστε να ξεκινήσει έπειτα στους κανονικούς ρυθμούς του αθλήματος.

ΟΡΘΩΤΙΚΑ ΠΕΛΜΑΤΑ 
Τα άτομα με προβλήματα στη μηχανική του ποδιού μπορούν να επωφεληθούν από τα ορθωτικά πέλματα
 


ΥΠΟΔΗΜΑΤΑ
Πολλές έρευνες διαπίστωσαν ότι τα κατάλληλα υποδήματα μπορεί να μειώσουν την εμφάνιση αυτού του συνδρόμου. Οι αθλητές θα πρέπει να επιδιώξουν με επαρκή απορρόφηση, καθώς περιορίζουν τις δυνάμεις που δέχεται το κάτω άκρο και μπορεί να αποτρέψουν την επανεμφάνιση του τραυματισμού. Οι αθλητές θα πρέπει να αλλάζουν παπούτσια κάθε 250-500 μίλια, μια απόσταση στην οποία τα περισσότερα παπούτσια χάνουν μέχρι και 40% τις ικανότητας απορρόφησης των κραδασμών και της συνολικής στήριξης.

ΚΑΤΑΓΜΑ ΚΟΠΩΣΗΣ
Η υποτροπή του τραυματισμού αυτού είναι το κάταγμα κόπωσης. Στη φάση αυτή έχει δημιουργηθεί μια μικρή ρωγμή στο οστό. Ο πόνος μπορεί να μειωθεί μετά από ανάπαυση λίγων ημερών αλλά επανεμφανίζεται με την έναρξη της καταπόνησης. Εάν δεν αντιμετωπιστούν κατάλληλα τα κατάγματα κόπωσης μπορεί να οδηγήσουν σε πλήρες κάταγμα του οστού.



ΕΡΕΥΝΑ
H συχνότητα εμφάνισης των καταγμάτων κόπωσης κυμαίνεται μεταξύ 5% και 30% ανάλογα με το άθλημα και την παρουσία των παραγόντων κινδύνου. Σε μία μελέτη σε 370 αθλητές 49% των καταγμάτων κόπωσης εντοπίζονταν στην κνήμη, 25% στον ταρσό, 9% στα μετατάρσια ενώ 16% των καταγμάτων ήταν αμφοτερόπλευρα.

ΠΡΟΛΗΨΗ
Η σημαντικότερη θεραπεία είναι η πρόληψη. Ορισμένες οδηγίες για την πρόληψη των καταγμάτων κόπωσης είναι οι παρακάτω:
  1. Αυξήστε προοδευτικά την καταπόνηση του σώματος τόσο σε ένταση όσο και σε συχνότητα
  2. Μην πραγματοποιείτε μόνο ένα είδος προπόνησης. Η διασταυρούμενη προπόνηση (Crosstraining) περιλαμβάνει την πραγματοποίηση διαφόρων δραστηριοτήτων προκειμένου να βελτιωθεί η φυσική κατάσταση του αθλητή.
  3. Περιλαμβάνετε πάντα ασκήσεις διάτασης και ενδυνάμωσης στην προπόνηση.
  4. Πραγματοποιείτε υγιεινή διατροφή ενισχυμένη σε ασβέστιο και βιταμίνες
  5. Εάν εμφανίζεται οποιοδήποτε ενόχληση διακόψτε την άσκηση και αναπαυθείτε. Εάν τα συμπτώματα επιμένουν ή υποτροπιάζουν επισκεφθείτε τον Ορθοπαιδικό.
  6. Πολύ καλή αποθεραπεία μετά από κάθε προπόνηση



Βιβλιογραφία
1. DR.Vernon Morkel. MEDIAL TIBIAL STRESS SYNDRROME ‘’SHIN SPLINTS’’
2. Δρ. Χρήστος Κ. Γιαννακόπουλος. Σύνδρομα Καταπόνησης στα Κάτω Άκρα Κατάγματα Κόπωσης     και Περιοστίτιδα
3. runningnews.gr/item.php?id=7919
4. Pubmed.gov Stress fractures of the foot and ankle.
5. Pubmed.gov Diagnosis, treatment, and rehabilitation of tress fractures in the lower extremity in  runners

6. Orthopaidikos4u.gr Περιοστίτιδα κνήμης Κόλλιας Γεώργιος

Κυριακή, 12 Ιουνίου 2016

Κυριακή, 5 Ιουνίου 2016

Πανελλήνιο πρωτάθλημα kick boxing (3-4-5/6/2016).

Πανελλήνιο πρωτάθλημα Π.Ο.Κ. (3-4-5/6/2016).
Συμμετοχή του αθλητή του Συλλόγου μας Χρήστου Μαργαρώνη στην Α΄ κατηγορία Low Kick Ανδρών. Παίζοντας τελικό με έναν από τους καλύτερους αθλητές στην Ελλάδα, κέρδισε δίκαια το χρυσό μετάλλιο (πρωταθλητής Ελλάδας).

Συγχαρητήρια στον αθλητή μας!!!

Κυριακή, 29 Μαΐου 2016

Ανάβαση στα ύδατα της Στυγός.

Ύδατα Στυγός (29/5/2016):
Πολύ γρήγορη ανάβαση και φανταστικό τοπίο.
«Αν και είχαμε πολλούς λιποτάκτες που δεν φάνηκαν καθόλου, η αποστολή μας εξετελέσθη επιτυχώς».



Κυριακή, 15 Μαΐου 2016

Τετάρτη, 4 Μαΐου 2016

Τι πρέπει να προσέξει στη διατροφή του ένας αθλητής του Taekwondo την ημέρα των αγώνων;


diatrofi-tkd

Το άθλημα του Taekwondo είναι ένα αγώνισμα με υψηλές ενεργειακές ανάγκες. Μια ισορροπημένη διατροφή κρίνεται απαραίτητη για έναν αθλητή, για την υγεία του αλλά και την απόδοση του.
Η αθλητική διατροφή στην αθλητική απόδοση καθορίζεται από πολλούς παράγοντες, όπως το φύλο, η ηλικία, το βάρος, η διατροφική κατάσταση, ο τρόπος ζωής και ο τύπος, η ένταση και η διάρκεια της προπόνησης και του αγώνα. Ένα σωστό προαγωνιστικό γεύμα μπορεί να βελτιώσει την απόδοση του αθλητή. Στόχος του προαγωνιστικού γεύματος είναι ο εφοδιασμός του αθλητή με ενέργεια και νερό.

Τι πρέπει να προσέξει ένας αθλητής του Taekwondo την ημέρα των αγώνων;


Προτείνεται:
1.      Μικρά γεύματα που να επιτρέπει στο στομάχι να είναι σχετικά αδειανό κατά την εκκίνηση του αγωνίσματος.
2.      Να παρέχει επαρκή ποσότητα θερμίδων, κατά κύριο λόγο να προέρχονται από υδατάνθρακες.
3.      Να βοηθά στην αποφυγή γαστρεντερικής δυσφορίας.
4.      Να παρέχει επαρκή ποσότητα νερού, για αποφυγή αφυδάτωσης και διατήρηση της οξεοβασικής ισορροπίας.
5.      Υπέρτονα διαλύματα (πχ. γάλα ή συμπυκνωμένοι χυμοί ) πρέπει να αραιώνονται με νερό για να γίνουν ισοτονικά, για την καλύτερη ενυδάτωση του οργανισμού.

Αποφεύγονται:
1.      Η φρουκτόζη γιατί προκαλεί ταχύτερη μείωση των αποθεμάτων σε γλυκογόνο, με αποτέλεσμα μείωση της αντοχής. Επίσης προκαλεί γαστρεντερικές ανωμαλίες και ταχυκαρδία.
2.      Η σοκολάτα προκαλεί αύξηση της γλυκόζης στο αίμα αλλά στη συνέχεια προκαλείται υπογλυκαιμία, λόγω της απότομης μείωσης της γλυκόζης και αύξηση της ινσουλίνης, με αποτέλεσμα τη μείωση της απόδοσης του αθλητή και αίσθημα κόπωσης.
3.      Οι φυτικές ίνες , που βρίσκονται κατά κύριο λόγω στα λαχανικά , είναι δύσπεπτες και μπορεί να επιφέρουν φούσκωμα και δυσφορία στον αθλητή. Μικρές μερίδες και βραστά λαχανικά είναι αποδεκτά.
4.      Τα όσπρια θα πρέπει να αποφεύγονται την ημέρα του αγώνα γιατί προκαλούν τυμπανισμό και δυσφορία.
5.      Αποφυγή ξινών γευμάτων.

Η αθλητική διατροφή στην αθλητική απόδοση καθορίζεται από πολλούς παράγοντες, όπως το φύλο, η ηλικία, το βάρος, η διατροφική κατάσταση, ο τρόπος ζωής και ο τύπος, η ένταση και η διάρκεια της προπόνησης και του αγώνα.

Υπόδειγμα προαγωνιστικού γεύματος που πραγματοποιούνται 5 αγώνες
Έστω ο 1ος αγώνας είναι στις 9:00 πμ
Ο αθλητής θα πρέπει να πάρει πρωινό στις 6:30-7:00, που μπορεί να είναι 1 φλ γάλα 0 % σε λιπαρά – ¾ φλ δημητριακά, 1 φέτα λευκό ψωμί – 2 κουτ γλ. μέλι και 1 ώρα με 45 λεπτά να καταναλώσει 1 ώριμο φρούτο (όχι όξινο π.χ. 1 μπανάνα)

Έστω ο 2ος αγώνας είναι στις 12:00 πμ

Ο αθλητής αμέσως μετά τον 1ο αγώνα μπορεί να φάει 2 φέτες λευκό ψωμί με 1 φέτα άπαχης γαλοπούλας ή 30 γρ ανθότυρο με 1 φλ φυσικό χυμό και στις 11:00 1 μπάρα ενέργειας

Έστω ο 3ος αγώνας είναι στις 3:00 μμ
Αμέσως μετά τον 2ο αγώνα μπορεί να φάει μακαρόνια 1 ½ φλ – 60 γρ κοτόπουλο βραστό και 1 φλ κουνουπίδια βραστά με 1 κουτ γλ. ελαιόλαδο ή 1 κουλούρι σουσαμένιο – 10 αμύγδαλα και 1 φλ χυμό λαχανικών Στις 2:00-2:15 δύο φλιτζάνια αραιωμένο φυσικό χυμό

Έστω ο 4ος αγώνας είναι στις 5:00 μμ
Με την λήξη του 3ου αγώνα ο αθλητής μπορεί να καταναλώσει 5 γαλέτες λευκές και να πιεί δύο φλιτζάνια αραιωμένο φυσικό χυμό. Μία ώρα πριν τον αγώνα στις 4:00 μμ μπορεί να φάει 1 μπάρα ενέργειας

Έστω ο 5ος αγώνας είναι στις 6:00 μμ
Μετά τον 4ο αγώνα ο αθλητής μπορεί να φάει είναι ένα ώριμο φρούτο (πχ 1 μπανάνα)
Μετά τους αγώνες πρέπει να γίνει το κυρίως γεύμα το οποίο θα πρέπει είναι αυξημένο σε υδατάνθρακες για την γρήγορη αναπλήρωση του γλυκογόνου. Μη ξεχνάμε την ενυδάτωση του αθλητή και την αναπλήρωση σε ηλεκτρολύτες

Πηγή: http://tkdmag.gr/ti-prepei-na-prosexei-sti-diatrofi-tou-enas-athlitis-tou-taekwondo-tin-imera-ton-agonon/