Τετάρτη, 27 Ιουλίου 2016

Ανάβαση στον Όλυμπο -26/7/2016!




Επιστροφή μετά από 35 χρόνια τότε με το Ε.Τ.Α. τώρα με ένα πεζοναύτη στον Όλυμπο στον Άγιο Αντώνιο με 2800 μ. υψόμετρο. Μετά από 7 ώρες συνολικής πεζοπορίας από το ΚΕΟΑΧ και 200 μέτρα πριν από τον Μύτικα μας σταμάτησε έντονη χαλαζόπτωση. 


Τετάρτη, 20 Ιουλίου 2016

Πορεία ορειβασίας.

Σήμερα το πρόγραμμα ήταν διαφορετικό:
Πεζοπορία 12 χιλιομέτρων (ανάβαση στον Κλωκό) και αμέσως μετά τρέξιμο 5 χιλιομέτρων στην ορεινή Αιγιάλεια.
Όλα πήγαν καλά! 

Δευτέρα, 11 Ιουλίου 2016

Αγώνες στους Fighters Πειραιά (10/7/2016).

Διασυλλογικοί αγώνες Kick boxing στους Fighters στον Πειραιά (Κυριακή 10/7/2016)…
Συγχαρητήρια στα κορίτσια μας: Φωτεινή, Μαρία και Βασιλική.
Συμμετείχαν για 1η φορά και νίκησαν και οι 3 μετά από φοβερούς αγώνες στα low kicks.

Έτσι έκλεισε νικηφόρα η φετινή σεζόν!    

Τρίτη, 14 Ιουνίου 2016

Κνημιαίοι τραυματισμοί τάσης (shin splints).




ΡΟΔΙΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
B. ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ   ΠΑΕ "ΗΡΑΚΛΗΣ"

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Οι κνημιαίοι τραυματισμοί τάσης κοινώς ονομαζόμενοι ως SHIN SPLITS, είναι αποτέλεσμα της διαδικασίας ανακατασκευής του οστού να προσαρμοστεί ανεπαρκώς στην επαναλαμβανόμενη τάση. Κατά καιρούς χρησιμοποιόταν ο όρος περιοστίτιδα, καθώς όμως δεν υπάρχει απόδειξη φλεγμονής του περιοστέου του οστού αυτός ο όρος είναι αδόκιμος. Πολλοί έχουν υποστηρίξει τον όρο medial stress syndrome ή έσω κνημιαίο σύνδρομο τάσης, αναφερόμενοι στον πόνο στην πρόσθια επιφάνεια της κνήμης εξαιτίας της υπερβολικής άσκησης.

ΠΑΘΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ
Το οστό είναι σε μια φάση χρόνιας ανακατασκευής του. Ιδανικά οι οστεοβλάστες (εξειδικευμένα κύτταρα για την παραγωγή του ιστού των οστών) συμπληρώνουν τους οστεοκλάστες ( παίζουν ρόλο στην καταστροφή της οστικής μήτρας για την απομάκρυνση παλαιού οστού και το σχηματισμό νέου) ωστόσο σε παθολογικές καταστάσεις, το οστό αδυνατεί να προσαρμοστεί στη συνεχόμενη φόρτιση, με αποτέλεσμα να προκαλούνται μικρορογμές και πιθανόν προοδευτικά κατάγματα κόπωσης.


ΚΛΙΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
Οι αθλητές με επώδυνη κνήμη αναφέρουν ένα διάχυτο πόνο κατά μήκος του μέσου και κάτω τρίτου τμήματος της οπίσθιας και έσω επιφάνεια της κνήμης. Οι χαρακτήρες του πόνου ποικίλουν ανάλογα με τη βαρύτητα της πάθησης. Σε ήπιες περιπτώσεις ο πόνος μπορεί να υφίεται με την άσκηση ενώ σε εμμένουσες περιπτώσεις ο πόνος μπορεί να είναι μόνιμος και να αποτελεί αιτία διακοπής και εγκατάλειψης της αγωνιστικής δραστηριότητας του αθλητή.

ΠΡΟΔΙΑΘΕΣΙΚΗ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΓΙΑ SHIN SPLINTS
  • Aυξημένη έξω στροφή του ισχίου.

  • Aυξημένη έξω στροφή της κνήμης.

  • Aυξημένος πρηνισμός του άκρου ποδός.
  • Αυξημένος υπτιασμός του άκρου ποδός.
  • Ανισοσκελία κάτω άκρων. 
ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ
Το κλειδί της θεραπείας αυτού του τραυματισμού είναι η σωστή διαχείριση του . Οι αθλητές μπορούν να ακολουθήσουν σχετική ανάπαυση και παύση του αγωνιστικού αθλητισμού για 2 έως 6 εβδομάδες ανάλογα την σοβαρότητα των συμπτωμάτων τους. Αντιφλεγμονώδη μη στεροειδή φάρμακα χρησιμοποιούνται για την αναλγησία πάντα υπό τος οδηγίες του ιατρού.
Η φυσικοθεραπεία κρίνετε απαραίτητη και αυτή περιλαμβάνει:
• ΗΛΕΚΤΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
• ULTRASOUND
• LAZER
• ΜΑΓΝΗΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ
• ΔΙΝΟΛΟΥΤΡΟ ΜΕ ΕΝΑΛΛΑΓΗ ΘΕΡΜΟΥ ΚΑΙ ΚΡΥΟΥ
• ΗΠΙΑ ΜΑΛΑΞΗ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΑΤΩ ΑΚΡΟΥ
• ΠΑΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
• ΔΙΑΤΑΣΕΙΣ ΓΑΣΤΡΟΚΝΗΜΙΟΥ ΥΠΟΚΝΗΜΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΙΟΥ ΚΝΗΜΙΑΙΟΥ
• KINESIO TAPING

Οξεία φάση 
Στην οξεία φάση (1-2 εβδομάδες) του τραυματισμού ο αθλητής μπορεί να ακολουθήσει εναλλακτικές φυσικές δραστηριότητες για της διατήρηση της καρδιοαναπνευστικής του ικανότητας όπως στατικό ποδήλατο, ελλειπτικό, ασκήσεις σε πισίνα, κολύμπι καθώς και ασκήσεις ενδυνάμωσης κορμού και άνω άκρων πάντα χωρίς να αισθάνεται ενοχλήσεις. Η ελαστική επίδεση είναι χρήσιμη για άνεση στις καθημερινές δραστηριότητες, προτιμότερη είναι η ελαστική περικνημίδα από neoprene (CULF SUPPORT).

Υποξεία φάση 
Στην υποξεία φάση (μετά τις 2 εβδομάδες) και με την προϋπόθεση ότι έχουν υποχωρήσει τα συμπτώματα αρκετά ο αθλητής μπορεί να ξεκινήσει τρέξιμο σε μαλακές επιφάνειες (χόρτο, ταρταν).
Απαραίτητες είναι ασκήσεις ισορροπίας και σταθεροποίησης κάτω άκρων. Εφόσον δεν αισθάνεται ενοχλήσεις ο αθλητής μπορεί να ξεκινήσει να δοκιμάζει σε πιο μεγάλες επιβαρύνσεις όπως sprint , αλλαγές κατεύθυνσης και στο τέλος πλειομετρικές ασκήσεις ώστε να ξεκινήσει έπειτα στους κανονικούς ρυθμούς του αθλήματος.

ΟΡΘΩΤΙΚΑ ΠΕΛΜΑΤΑ 
Τα άτομα με προβλήματα στη μηχανική του ποδιού μπορούν να επωφεληθούν από τα ορθωτικά πέλματα
 


ΥΠΟΔΗΜΑΤΑ
Πολλές έρευνες διαπίστωσαν ότι τα κατάλληλα υποδήματα μπορεί να μειώσουν την εμφάνιση αυτού του συνδρόμου. Οι αθλητές θα πρέπει να επιδιώξουν με επαρκή απορρόφηση, καθώς περιορίζουν τις δυνάμεις που δέχεται το κάτω άκρο και μπορεί να αποτρέψουν την επανεμφάνιση του τραυματισμού. Οι αθλητές θα πρέπει να αλλάζουν παπούτσια κάθε 250-500 μίλια, μια απόσταση στην οποία τα περισσότερα παπούτσια χάνουν μέχρι και 40% τις ικανότητας απορρόφησης των κραδασμών και της συνολικής στήριξης.

ΚΑΤΑΓΜΑ ΚΟΠΩΣΗΣ
Η υποτροπή του τραυματισμού αυτού είναι το κάταγμα κόπωσης. Στη φάση αυτή έχει δημιουργηθεί μια μικρή ρωγμή στο οστό. Ο πόνος μπορεί να μειωθεί μετά από ανάπαυση λίγων ημερών αλλά επανεμφανίζεται με την έναρξη της καταπόνησης. Εάν δεν αντιμετωπιστούν κατάλληλα τα κατάγματα κόπωσης μπορεί να οδηγήσουν σε πλήρες κάταγμα του οστού.



ΕΡΕΥΝΑ
H συχνότητα εμφάνισης των καταγμάτων κόπωσης κυμαίνεται μεταξύ 5% και 30% ανάλογα με το άθλημα και την παρουσία των παραγόντων κινδύνου. Σε μία μελέτη σε 370 αθλητές 49% των καταγμάτων κόπωσης εντοπίζονταν στην κνήμη, 25% στον ταρσό, 9% στα μετατάρσια ενώ 16% των καταγμάτων ήταν αμφοτερόπλευρα.

ΠΡΟΛΗΨΗ
Η σημαντικότερη θεραπεία είναι η πρόληψη. Ορισμένες οδηγίες για την πρόληψη των καταγμάτων κόπωσης είναι οι παρακάτω:
  1. Αυξήστε προοδευτικά την καταπόνηση του σώματος τόσο σε ένταση όσο και σε συχνότητα
  2. Μην πραγματοποιείτε μόνο ένα είδος προπόνησης. Η διασταυρούμενη προπόνηση (Crosstraining) περιλαμβάνει την πραγματοποίηση διαφόρων δραστηριοτήτων προκειμένου να βελτιωθεί η φυσική κατάσταση του αθλητή.
  3. Περιλαμβάνετε πάντα ασκήσεις διάτασης και ενδυνάμωσης στην προπόνηση.
  4. Πραγματοποιείτε υγιεινή διατροφή ενισχυμένη σε ασβέστιο και βιταμίνες
  5. Εάν εμφανίζεται οποιοδήποτε ενόχληση διακόψτε την άσκηση και αναπαυθείτε. Εάν τα συμπτώματα επιμένουν ή υποτροπιάζουν επισκεφθείτε τον Ορθοπαιδικό.
  6. Πολύ καλή αποθεραπεία μετά από κάθε προπόνηση



Βιβλιογραφία
1. DR.Vernon Morkel. MEDIAL TIBIAL STRESS SYNDRROME ‘’SHIN SPLINTS’’
2. Δρ. Χρήστος Κ. Γιαννακόπουλος. Σύνδρομα Καταπόνησης στα Κάτω Άκρα Κατάγματα Κόπωσης     και Περιοστίτιδα
3. runningnews.gr/item.php?id=7919
4. Pubmed.gov Stress fractures of the foot and ankle.
5. Pubmed.gov Diagnosis, treatment, and rehabilitation of tress fractures in the lower extremity in  runners

6. Orthopaidikos4u.gr Περιοστίτιδα κνήμης Κόλλιας Γεώργιος

Κυριακή, 12 Ιουνίου 2016